801 montañeros on-line

(11,401 montañeros registrados)
"La primera web con los 215 tresmiles descritos por sus usuarios"
Suscribirse al canal contenidos Ascensión a el Els Cortins (959 m) por pas a pas -- 14/07/2008
Vía: (Por el Séc) --
(8276 visitas)
  • Hora de salida: 20
  • Hora de llegada: 21
  • Meteorología: Sol
  • Dificultad: Bastante facil
  • Días: 1
  • Tipo: Ascensión
  • Gps: Sin fichero GPS
  • Sin panorámicas
Cargando...
Loading


Els Cortins  (959 metros)
INFORMACIÓ GENERAL / APROXIMACIÓ

Els Cortins (959 msnm) son un pic secundari i solitari del freqüentat Montcau, al Parc Natural de la Mola i Sant Lorenç del Munt (BARCELONA). S hi accedeix per una canal amb equipament molt deteriorat, que podríem graduar com a F+ seguint el criteri de l exposició que aplica Luis Alejos al seu llibre dels 3000. Al flanquejar el vessant oest del Montcau i el vessant oest dels Cortins cal anar amb compte a no deteriorar encara més el camí, molt erosionat.

Per a l aproximació agafarem la carretera de Talamanca des de Terrassa o Matadepera i deixarem el cotxe al recentment remodelat parquing del coll d Estenalles.

INFORMACIÓN GENERAL / APROXIMACIÓN

Los Cortins (959 msnm) son un pico secundario y solitario del frecuentado Montcau, en el Parque Natural de la Mola y Sant Llorenç del Munt (BARCELONA). Se accede por una canal con equipamiento muy deteriorado, que podríamos graduar como F+ siguiendo el criterio de la exposición que aplica Luis Alejos en su libro de los 3000. Al flanquear la vertiente oeste del Montcau i la vertiente oeste de los Cortins es necesario ir con cuidado a no deteriorar aun más el camino, muy erosionado.

Para la aproximación cogeremos la carretera de Talamanca desde Terrassa o Matadepera y dejaremos el coche en el recientemente remodelado parquing del collado de Estenalles.

DESCRIPCIÓ

Des del coll d Estenalles seguim els cartells que indiquen el Montcau i el coll d Eres en forta pujada per una pista asfaltada (tancada per una cadena). En pocs minuts arribem a un canvi de pendent radical, la pista es torna planera i ens desviem a la nostra esquerra per un camí marcat amb estaques metàliques verdes (és el camí vell del Montcau). FOTO 1. En pocs minuts més arribem a una altra zona planera i tornem a desviar-nos a l esquerra per un caminet estret que voreja el vessant oest del Montcau, vegeu FOTO 2. Seguim aquest camí amb compte a no erosionar-lo més del que ja l erosionen les plujes i els senglars, amb compte, doncs és una mica exposat fins a la canal del Sec (canal arbrada entre els Cortins i el Montcau).

Un cop a la canal del Sec baixem en direcció nord per la canal fins a trobar una roca característica on el camí es divideix en 3: a l esquerra mena cap als Cortins, a la dreta porta al Montcau i cap avall avui no ens interessa. Vegeu FOTO 3. Ens desviem a l esquerra i vorejem els cortins pel seu vessant est i nord sense perdre alçada fins a trobar una canal equipada (ull, equipament precari) que puja en direcció sud. En total deuen ser uns 15 m de canal. Vegeu FOTO 4, 5 i 6. Des de dalt de la canal seguim un caminet que voreja els Cortins per l oest en direcció sud (en alguns trams el camí es fàcil de perdre, aneu també amb compte a no erosionar més el camí) i a l arribar a l espatlla sud dels Cortins ens hi enfilem en direcció nord en fàcil grimpada pel conglomerat i caminant fins al punt més alt dels Cortins al seu extrem nord (959 msnm).

Temps total de pujada: 30 a 45 minuts depenent de si es descansa o no.

Descens: pel mateix camí fins a la roca de la canal del Sec on el camí es dividia en tres per agafar el camí de la dreta (segons es baixa la canal del Sec) per anar al Montcau per la seva cara nord o remuntant la canal del Sec en direcció sud per tornar al cotxe pel camí per on hem vingut.

LES FOTOS SON DE DIES DIFERENTS PERQUE VAIG SOVINT A CORRER PEL MONTCAU

DESCRIPCIÓN

Desde el collado de Estenalles seguimos los carteles que indican el Montcau y el collado de Eres en fuerte subida por una pista asfaltada (cerrada con una cadena). En pocos minutos llegamos a un cambio de pendiente radical, la pista se vuelve llana y nos desviamos a nuestra izquierda por un camino marcado con estacas metálicas verdes (es el camino viejo del Montcau). FOTO 1. En pocos minutos más llegamos a otra zona llana y volvemos a desviarnos a la izquierda por un caminito estrecho que vorea la ladera oeste del Montcau, ved FOTO 2. Seguimos por este camino con cuidado a no erosionarlo más de lo que ya lo erosionan las lluvias y los jabalies, con cuidado, pues es un poco expuesto hasta la canal del Sec (canal arbolada entre los Cortins y el Montcau).

Una vez en la canal del Sec bajamos en dirección norte por la canal hasta encontrar una roca característica donde el camino se divide en 3: a la izquierda lleva a los Cortins, a la derecha al Montcau y hacia abajo hoy no nos interesa. Ved la FOTO 3. Nos desviamos a la izquierda i voreamos los Cortins por su vertiente este i norte sin perder altura hasta encontrar una canal equipada (ojo, equipamiento precario) que sube en dirección sur. En total deben ser unos 15 m de canal. Ved FOTO 4, 5 y 6. Desde lo alto de la canal seguimos un caminito que vorea los Cortins por el oeste en dirección sur (en algunos tramos es fácil perder el camino, id con cuidado también a no erosionar más el camino) y al llegar a la espalda sur de los Cortins subir en dirección norte en una fácil trepada en conglomerado y caminando hasta lo más alto de los Cortins en su extremo norte (959 msnm).

Tiempo total de subida: 30 a 45 minutos según si descansamos o no.

Descenso: por el mismo camino hasta la roca de la canal del Sec donde el camino se dividía en tres para coger el camino de la derecha (según se baja la canal del Sec) para ir al Montcau por su cara norte o remontando la canal del Sec en dirección sur para volver al coche por el mismo camino por donde hemos venido.

LAS FOTOS SON DE DÍAS DISTINTOS PORQUE VOY A CORRER A MENUDO AL MONTCAU

Más información de Els Cortins  
Preguntar en el Foro   Enviar a un amigo