Suscribirse al canal contenidos Ascensión a el L´Elefant o Roca Sant Salvador (1158 m) por 37718770 -- 14/05/2017
Vía: (Canal dels Avellaners (des de Santa Cecilia)) --

L´Elefant o Roca Sant Salvador  (1158 metros)
Cabal Bernat, una bona peça pels l'escalados

més vista sortint de la canal

Vista del cavall Bernat des de la cota 1041

L'esclexa, un pas obligent per arribar al cap de l'elefant
Comentari: Un dia més torno a Montserrat, en un any he vingut ja sis vegades, en vaig proposar conèixer Montserrat i ara ja he fet un tastet, dons encara que no ho sembli es generosa en camins i caminets, canals i ferrats, a més en excursions de tres, quatres i fins a nou hores he pogut refer-me del meu peu trencat.

Be avui tornem a Santa Cecilia i pujarem per la canal dels Avellaners (anteriorment en pujat per la canal de San Jerònim i la canal Plana totes dues actes per qualsevols persona adepte a la muntanya), aquesta es una canal llarga en desnivell, quasi quatre cents metres, però sense cap mena de dificultat. Nosaltres dos deixem el cotxe i agafem el GR172 i al quinze minuts aproximadament ja estem al inici de la canal, marcada per una gran fita de pedres i es la primera senyal que trobem des de el inici de la ruta.

Bastons en ma i peu a peu anem puja’m a l’ombra dels avellaners que s’agraeix duran tota la pujada. Un parell de cabirols ens saludem i marxen llums de les besties humanes. Una hora des de la nostre sortida i ja estem dalt, el paisatge com sempre majestuós, tenim a sobre el Cap de Mort i sota al davant veiem el camí que duu a Sant Jerònim. Nosaltres baixem uns metres per trobar un encantador camí que ens portarà a la nostra fita el cim del Elefant, no cal dir que la boca no la tanquen, quedem meravellats del nostre senzill recorregut i tanta natura alhora.

Esmorzem a la cota 1041, contemplant el Cavall Bernat que el tenim davant mateix, -una passada, un esmorzar de luxe. Barrancs, Roques i vegetació això es el que tenim als nostres peus, camins que ha fet l’home i els animals han resseguit. Reconec l’inici de la canal Plana, estem al coll de la Canal Plana, i veig l’Elefant davant nostre, el tenim de pujar per la cua i per això anem a buscar un collet, seguin el nostre camí i pujar per darrera busca’m ara si fites que ens ajuda la nostra orientació vers al cim.

Com a dificultat ara si trobem una pujada d’uns deu metres posant les mans a terra per salvar un tros prenyat de la roca i al poc trobem una escletxa d’un quatre metres que salves agafant a tot el que pots i ja estàs quasi dalt sense més problemes.

No cal dir la joia que dona resta dalt del cap de l’Elefant, el dia es esplèndid ni gota de vent un silenci sobrenatural nomes el piular d’algun ocell i les nostres veus, i cinc cents metres avall el Monestir, milers de persones gaudint del lloc.

Ara baixen, torna’m a buscar el coll del Sant Salvador ens trobem PR c19 i anem ara cap a l’ermita de la Trinitat i cinc minuts avall trobem al Pla de la Trinitat el GR172 que va de Montserrat a Can Massana passa’m per Santa Cecilia i en quatre hores podem treure’ns les botes i cap a casa amb la família.

Participants: Toni i Joaquin

L'Elefant des de el GR 172

dintra de la canal dels Avellaners

vista de canal dels Avellaners des de el GR172

Cap de Mort

La parella

Vista des de el cim de l'Elefant