Suscribirse al canal contenidos Ascensión a el Les Agudes (1703 m) por JJB -- 22/06/2003
Vía: (Pels Castellets) --

JJB

Les Agudes  (1703 metros)
Ruta circular per pujar a la segona muntanya més alta del Montseny. Pujarem per la cresta dels Castallets que ofereix una divertida, i a vegades aèria, grimpada per la cara nord de les Agudes. Sortirem havent passat el coll de Sesferreres per un camí que va per la dreta de la carretera.

Coll de Sesferreres - 1.200 metres
Coll de Sesferreres - 1.200 metres - 3h

Desnivell: 650 metres
Distància: 6,43 km

Enfilem per un camí que va fent sigues-sagues pel mig del bosc fins a arribar als colls de Saciureda, primer el de baix i després el de dalt. Aquest primer tros es va fent còmodament. A partir d'aquí comença l'entretinguda grimpada per la cresta dels Castellets. Sempre em d'anar seguint les marques. La grimpada et dona una sensació d'alta muntanya que no trobes en cap altre racó del Montseny.

Després d'un anar i pujar continu per la cresta s'arriba als Llisos on et trobes amb un pas on hi ha una cadena. Aquí compta ja que es bastant aeri i la cadena no esta tensada i es dona una miqueta. Aquest pas es pot evitar passant per dalt. A partir d'aqui tens dues opcions, una es continuar d'acabar la cresta fins al cim de Les Agudes pujant per la cara nord, o ve borejar la cara oest i anar a buscar el Coll de les Agudes i acabar d'arribar al cim per la banda sud. Nosaltres vàrem escollir aquesta segona opció.

Des de el cim tens una molt bona vista de tot el Montseny amb el Turó de l'Home al sud i el Matagalls a l'oest. Ens trobem en el punt mes alt de la comarca de La Selva.

Per baixar vam escollir passar pel Gr 5.2 Atenció que costa encarar-lo just després del Coll de les Agudes, és una mica perdedor. D'aquesta manera evitem la desgrimpada per els Castellets. Just quan ja som abaix, a l'alçada de la Creu d'en Picarín ens desviem a la dreta fins a sortir a la carretera asfaltada. Acabem d'arribar als cotxes per la carretera.