Suscribirse al canal contenidos Ascensión a el Pico Belloc (3008 m) por Martinetti -- 08/10/2016
Vía: (Via de subida, refugio, nombre parking, etc.) --

Pico Belloc  (3008 metros)
Pic Belloc Sud (3007)
Divendres, 7 d’octubre de 2016.
Son les 6,30 del mati, fa fresqueta, el camí va pujant, bastant ben marcat.
El sol comença a despertar-se, són les 9,13 h.,al lluny es veu ja el pic de Jean Arloud, i el coll per on passare d’aquí una estona, a l’altre costat francés. Passo encara pel estany de que encara té aigua. La pujada a la cresta es bastant enganyosa, 10, 46h. ja hi soc a la cresta, al peu mateix del pic Jean Arloud. Aquí fa més fred, ja que al costat francés queda encara molta neu i geleres.
S’ ha de baixar fins el coll del Pic Gourdon, ja el vam fer amb el company Vicent,i que som veins de Bisaurri.Vaig franqueixant el pic Gourdon, a mitja altura, fins arribar al peu del pic Espijeoles, pujo per la via normal, dalt del cim hi ha una bona colla de nois i noies vasques, son les 12,58h. Em dirigeixo a fer el pic Belloc, 3008m. s’han de fer franqueixos verticals, ara puja per l’esquerra, ara per la dreta, quan ja els he fet, arriben els vascos i vasques, pregunto si em poden fer una foto, una noia em fa varies fotos, aquesta colla van a baixar pel costat francés, per anar fins el refugi i lac d’Oo. Observo com es fan fotos, i es van allunyan, tot desgrimpan cap a la vall francesa, .

Pic Belloc Sud (3007)
Divendres, 7 d’octubre de 2016.
Arribem cap el tard, a les 15,20h. deixem el BMW, carregem les motxilles i comencem a caminar, la pista forestal esta molt ben marcada, anem pujant, aviat arribem a la cabana de Santa Ana, 16,15h. Arribem a les 18,40 arribem al refugi d’Estos hi a molt poca gent (10persones, 1 pastor i 2 gossos) el guarda ens diu que agafem les taquilles per deixar motxilles i demés. El guarda i cuiner, ens prepara un sopar lleuger. Anem a dormir en un entarimat de fusta baix, amb mantes.
Dissabte 8 d’octubre, al demati sortim a la porta, encara es de nit, Maribel i jo ens despedim, ella es quedara al refugi. Son les 6,30 del mati, fa fresqueta, el camí va pujant, bastant ben marcat.
El sol comença a despertar-se, són les 9,13 h.,al lluny es veu ja el pic de Jean Arloud, i el coll per on passare d’aquí una estona, a l’altre costat francés. Passo encara pel estany, que encara té aigua. La pujada a la cresta es bastant enganyosa, 10, 46h. ja hi soc a la cresta, al peu mateix del pic Jean Arloud. Aquí fa més fred, ja que al costat francés queda encara molta neu i geleres.
S’ ha de baixar fins el coll del Pic Gourdon, ja el vam fer amb el company Vicent,i que som veïns de Bisaurri.Vaig franqueixant el pic Gourdon, a mitja altura, fins arribar al peu del pic Espijeoles, pujo per la via normal, dalt del cim hi ha una bona colla de nois i noies vasques, son les 12,58h. Em dirigeixo a fer el pic Belloc, 3008m. s’han de fer franqueixos verticals, ara puja per l’esquerra, ara per la dreta, quan ja els he fet, arriben els vascos i vasques, pregunto si em poden fer una foto, una noia em fa varies fotos, aquesta colla van a baixar pel costat francés, per anar fins el refugi i lac d’Oo. Observo com es fan fotos, i es van allunyan, tot desgrimpan cap a la vall francesa, La tornada es fa molt pesada i feisuga. Quan arribo Maribel ja estaba anguniosa per las tardança, una cerveseta en done anims per baixar, ja de nit arribem al cotxe..