Editorial Piolet Cursa La Marrana

Editorial Piolet Cursa La Marrana. MAPA DIGITAL

Editorial Alpina Els camins de l'Alba. Ripolles
Editorial Alpina

Cossetània Passejant pel Ripollès. 28 recorreguts pel Ripollès baix i mitjà.

Sua Nuria
Sua

Cossetània Circuits d'alta muntanya pel Pirineu Occidental catalá

Cossetània Excursions des de cases de turisme rural

Prames GR 11. Senda Pirenaica. Tram català i andorrà

Cossetània Circuits d'alta muntanya pel Pirineu Oriental català

Suscribirse al canal contenidos Ascensión a el Rocs de la Mort de l´Escolá (2463 m) por jviader -- 24/08/2011
Vía: (Portella de Rojà) --

Rocs de la Mort de l´Escolá  (2463 metros)
Des de la Portella de Rojà reprenem la direcció oest, però aquest cop enlloc d’anar pel camí de baix, anem enfilant-nos pel terreny rocós que porta cap al Roc de la Mort de l’Escolà.
Cal fer alguna petita grimpadeta o ajudar-se amb les mans per progressar, però sempre sense cap dificultat i sense sensació aèria.
A l’esquerra tenim la Vall de Rojà que ens separa del Costabona. Un terreny que pertany administrativament a França en raó del tractat dels Pirineus, i on els pastors d’Espinavell hi tenen dret reconegut de pastura. A la dreta comencen les extenses planes del Pla de Campmagre. Al darrera una llarga cresta que acaba a la Portella de Rojà i al davant la prolongació de la cresta que enllaça amb la carena que porta fins al Roca Colom.
Fem cim (2462 m) en un punt senyalat amb un pal i continuem en direcció al Roca Colom. Abans d’arribar-hi, però, decidim que ja n’hi ha prou per avui. Girem a l’esquerra i comencem a baixar cap a les fonts del Tec i el corriol (2303 m) que des del fons puja cap al Coll de Pal.
El travessem i en aquest punt (2318 m) deixem la Catalunya sota administració francesa i entrem a la Catalunya sota administració espanyola.
A partir d’aquest punt refem el camí del matí en sentit invers. Passem el Collet. Retrobem el filat i arribem a la Collada Fonda, on ja no hi queda ni un boletaire.

TRADUCCIÓN:
Desde la Portella de Rojà retomamos la dirección oeste, pero esta vez en lugar de ir por el camino de abajo, vamos subiendo por el terreno rocoso que lleva hacia el Roc de la Mort de l’Escolà.
Hay que hacer alguna pequeña trepada o ayudarse con las manos para progresar, pero siempre sin ninguna dificultad y sin sensación aérea.
A la izquierda tenemos el Valle de Rojà que nos separa del Costabona. Un terreno que pertenece administrativamente a Francia en razón del tratado de los Pirineos, y donde los pastores de Espinavell tienen derecho reconocido de pasto. A la derecha comienzan las extensas llanuras del Pla de Campmagre. Detrás una larga cresta que termina en la Portella de Rojà y delante la prolongación de la cresta que enlaza con la loma que lleva hasta el Roca Colom.
Hacemos cima (2.462 m) en un punto señalado con un palo y continuamos en dirección al Roca Colom. Antes de llegar, pero, decidimos que ya basta por hoy. Giramos a la izquierda y empezamos a bajar hacia las fuentes del Tec y el sendero (2303 m) que desde el fondo sube hacia el Coll de Pal. Lo cruzamos y en este punto (2,318 m) dejamos la Cataluña bajo administración francesa y entramos en la Cataluña bajo administración española.
A partir de este punto rehacemos el camino de la mañana en sentido inverso. Pasamos el Collet. Encontramos la alambrada i llegamos a la Collada Fonda, donde ya no queda ni un buscador de setas.