Suscribirse al canal contenidos Ascensión a el Montcau (1056 m) por pas a pas -- 14/07/2008
Vía: (Por el Sec) --

Montcau  (1056 metros)
INFORMACIÓ GENERAL / APROXIMACIÓ

El Montcau (1.056 msnm) és el segon pic més alt del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l Obac (BARCELONA) i és un excelent mirador del Pirineu (en dies clars es pot veure fins i tot la Maladeta), de la part de la Serralada Prelitoral de la provincia de Barcelona i de bona part de la Serralada Litoral. El camí que proposo per a pujar-hi (pel Séc) és juntament amb la Canal del Llor la via menys freqüentada per arribar-hi.

Per a l aproximació agafarem la carretera de Talamanca des de Terrassa o Matadepera i deixarem el cotxe al recentment remodelat pàrquing del coll d Estenalles, des d aquí seguirem l itinerari que he narrat a l ascens als Cortins (anterior en cresta) fins a la roca que indica la cruïlla de camins que van cap als Cortins o cap al Montcau, situada al vessant nord de la canal del Séc (vegeu FOTO 0).

Tot i que les grimpades que trobarem per accedir al Montcau pel Nord Oest son més curtes que la grimpada a la canal que puja als Cortins, les preses que haurem d utilitzar per a superar alguns ressalts son una mica petites, per tant ho graduaré com a II- grau (PD-) tot i que en cap cas tindrem el mateix pati que al pujar als Cortins.

Temps total de pujada: 35 a 45 minuts (si es puja directament al Montcau), 1h a 1h30min (si es puja també als Cortins).

Compte si ha plogut o nevat a relliscades que poden dur-nos més avall del recomanable.

LES FOTOS SON DE DIES DIFERENTS PERQUE VAIG SOVINT A CORRER PEL MONTCAU

INFORMACIÓN GENERAL / APROXIMACIÓN

El Montcau (1.056 msnm) es el segundo pico más alto del Parque Natural de la Mola y Sant Llorenç del Munt y el Obac (BARCELONA) y es un excelente mirador del Pirineo (en días claros se puede ver incluso la Maladeta), de la parte de la Sierra Prelitoral de la provincia de Barcelona y de buena parte de la Sierra Litoral. El camino que propongo para subir (por el Séc) es juntamente con la Canal del Llor la vía menos frecuentada para llegar a su cumbre.

Para la aproximación cogeremos la carretera de Talamanca desde Terrassa o Matadepera y dejaremos el coche en el recientemente remodelado parquing del cuello de Estenalles, desde aquí seguiremos el itinerario que he narrado en el ascenso a los Cortins (anterior en cresta) hasta la roca que indica el cruce de caminos que llevan a los Cortins o al Montcau, situada en la vertiente norte de la canal del Séc (ved FOTO 0).

A pesar que las trepadas que encontraremos para acceder al Montcau por el Noroeste son más cortas que la trepada a la canal que sube a los Cortins, las presas que deberemos utilizar para superar algunos resaltes son un poco más pequeñas, por lo que lo graduaré como II- grado (PD-) a pesar de que en ningún caso tendremos el mismo patio que al subir a los Cortins.

Tiempo total de subida: 35 a 45 minutos (si subimos directamente al Montcau), 1h a 1h30min (si subimos también a los Cortins).

Cuidado si ha llovido o nevado a resbalones que pueden llevarnos más debajo de lo recomendable.

LAS FOTOS SON DE DÍAS DISTINTOS PORQUE VOY A CORRER A MENUDO AL MONTCAU

DESCRIPCIÓ

Donat que es tracta d anar superant ressalts i de trobar camins prácticament en desús, descriuré l ascensió mitjançant les fotografies.

DESCENS

Hi ha 2 alternatives, vegeu les últimes fotos de la descripció. MOLT DE COMPTE EN CAS DE BOIRA, EL CIM TÉ UNA FORMA ALLARGADA DE NORD A SUD, DIRIGIU-VOS AL SUD! (O AL NORD SI VOLEU TORNAR PER L ITINERARI DE PUJADA) EN CAP CAS A L EST O A L OEST.

La més ràpida consisteix a baixar cap al Sud Oest fins a trobar l itinerari de pujada en el punt de la FOTO 2 de l ascensió als Cortins (anterior en cresta); de 10 a 20 minuts fins al cotxe.

L altra és baixar en direcció Sud Est fins al Coll d Eres, on agafarem el camí que surt a mà dreta (direcció Oest) fins a trobar l itinerari de pujada al punt de la FOTO 1 de l ascensió als Cortins (anterior en cresta), de 20 a 40 minuts fins al cotxe.

Dado que se trata de ir superando resaltes y de encontrar caminos prácticamente en desuso, voy a describir el ascenso mediante las fotografías.

DESCENSO

Hay 2 alternativas, ved las últimas fotos de la descripción. MUCHO CUIDADO EN CASO DE NIEBLA, LA CUMBRE SE EXTIENDE DE NORTE A SUR, HAY QUE DIRIGIRSE AL SUR! (O AL NORTE SI QUEREIS VOLVER POR EL ITINERARIO DE SUBIDA) EN NINGÚN CASO AL ESTE O AL OESTE.

La más rápida consiste en descender en dirección Suroeste hasta encontrar el itinerario de subida en el punto de la FOTO 2 de la ascensión a los Cortins (anterior en cresta); de 10 a 20 minutos hasta el coche.

La otra consiste en descender en dirección Sureste hasta el collado de Eres, donde cogeremos el camino que sale a mano derecha (dirección Oeste) hasta encontrar el itinerario de subida al punto de la FOTO 1 de la ascensión a los Cortins (anterior en cresta), de 20 a 40 minutos hasta el coche.