Suscribirse al canal contenidos Ascensión a el Teide (3718 m) por jviader -- 29/06/2012
Vía: (Montaña Blanca) --

Teide  (3718 metros)
El mateix dia que arriben a Tenerife sortim amb el cotxe de lloguer cap a las Cañadas del Teide. Dinem a mig camí i quan falten pocs minuts per les tres de la tarda arribem al pàrking de Montaña Blanca (2.340 m).
Ens equipem i comencem a pujar cap a munt seguint una pista molt clarament delimitada. De fet tota la zona està protegida i està prohibit sortir de les rutes autoritzades.
Sabem que passarem calor però no sembla que haguem de guanyar gaire retardant una o dues hores la sortida perquè estem a finals de juny i es fa fosc molt tard.
El paisatge és desolat i esplèndid a l’hora. Comencem a trobar els primers “ous del Teide” que són enormes roques basàltiques escampades pel terreny de pedra pómez.
No hi ha ni un arbre i hom sent la necessitat d’amagar-se del sol. Arribats a un punt ens asseiem emparats per l’escassa ombra d’un cartell indicador.
Ens creuem amb dues franceses que venen baixant des del telefèric vestides amb un top i uns shorts. Poca roba pel sol que està fent!...
S’acaba la pista i comença un sender que guanya altura fent ziga zagues. Estem molt aprop de la colada de lava expulsada pel Teide en la seva última erupció de 1798.
A la Pili se li fa molt feixuga la pujada. Em fa por que l’afecti el mal d’alçada i anem pujant molt a poc a poc, aturant-nos a descansar cada 100 metres de desnivell.
Aquí hi tornen a haver alguns matolls i també roques que permeten amagar-se del sol. A més portem ja unes quantes hores pujant i la calor ja no apreta tant.
Finalment a les set del vespre arribem al refugi de Altavista (3.260 m). Ja sabíem que no hi havia res per sopar, però ens pensàvem que hi hauria la possibilitat de comprar algun snack o alguna beguda calenta, i res de res. Només hi ha aigua, coca-cola i refrescos imbevibles. Això si, a preu de gintònic.
Anem a dormir aviat i l’endemà a dos quarts de cinc ens llevem, ens vestim i comencem a pujar. Acabo de comprovar aterrit que m’he deixat el compeed al cotxe... Tinc dues enormes llagues als talons que em vaig fer a principi de setmana pujant a l’Aneto. Finalment m’hi poso una gamusa de les que es fan servir per netejar les ulleres, doblegada i fixada amb un tros d’esparadrap. És una solució molt cutre, però em permetrà arribar fins al cim.
Anem pujant sense veure res més que el terra il·luminat pel frontal. A poc a poc, però, comença a endevinar-se enmig de la foscor la silueta inconfusible del cono del Teide.
Arribem a la Rambleta (3.555 m) i passem la tanca que regula el pas cap els últims metres de la muntanya, l’anomenat sender Telesforo Bravo. Finalment estem arribant al cràter. El trobo tant petit comparat amb el del Vesuvi que al principi em penso que es tracta d’un cràter secundari i que al darrera n’hi haurà un de més gran, però quan arribo al punt més alt (3.718 m) m’adono que això és tot. Hem trigat dues hores i mitja des del refugi.
Passem una estona fent fotos i comprovant les emanacions de vapor sulfurós que surten de dins de terra i baixem de nou a la Rambleta.
Des d’aquí agafarem el telefèric i baixarem a l’estació inferior (2.350 m), des d’on tornarem caminant en poc més de mitja hora fins al cotxe.

TRADUCCIÓ:
El mismo día que llegamos a Tenerife salimos con el coche de alquiler hacia las Cañadas del Teide. Comemos a medio camino y cuando faltan pocos minutos por las tres de la tarde llegamos al párking de Montaña Blanca (2.340 m).
Nos equipamos y empezamos a subir siguiendo una pista muy claramente delimitada. De hecho toda la zona está protegida y está prohibido salir de las rutas autorizadas.
Sabemos que pasaremos calor pero no parece que hayamos de ganar mucho retrasando una o dos horas la salida porque estamos a finales de junio y se hace oscuro muy tarde.
El paisaje es desolado y espléndido a la vez. Empezamos a encontrar los primeros “huevos del Teide” que son enormes rocas basálticas dispersiades por el terreno de piedra pómez.
No hay ni un árbol y se siente la necesidad de esconderse del sol. Llegados a un punto nos sentamos amparados por la escasa sombra de un cartel indicador.
Nos cruzamos con dos francesas que vienen bajando desde el teleférico vestidas con un top y unos shorts. Poca ropa para el sol que está haciendo!...
Se acaba la pista y empieza un sendero que gana altura paulatinamente. Estamos muy cerca de la colada de lava expulsada por el Teide en su última erupción de 1798.
A Pili se le hace muy pesada la subida. Me da miedo que le afecte el mal de altura y vamos subiendo muy despacio, parándonos a descansar cada 100 metros de desnivel.
Aquí vuelven a haber algunos matorrales y también rocas que permiten esconderse del sol. Además llevamos ya unas cuántas horas subiendo y el calor ya no aprieta tanto.
Finalmente a las siete del anochecer llegamos al refugio de Altavista (3.260 m). Ya sabíamos que no había nada para cenar, pero pensábamos que habría la posibilidad de comprar algún snack o alguna bebida caliente, y nada de nada. Sólo hay agua, coca-cola y refrescos inbebibles. Esto si, a precio de gintónic.
Vamos a dormir pronto y el día siguiente a las cuatro y media nos quitamos, nos vestimos y empezamos a subir. Acabo de comprobar aterrado que me he dejado el compeed en el coche... Tengo dos enormes llagas en los talones que me hice a principio de semana subiendo al Aneto. Finalmente me pongo una gamuza de las que se usan para limpiar las gafas, doblada y fijada con un trozo de esparadrapo. Es una solución muy cutre, pero me permitirá llegar hasta la cumbre.
Vamos subiendo sin ver nada más que el suelo iluminado por el frontal. Poco a poco, empieza a adivinarse en medio de la oscuridad la silueta inconfundible del cono del Teide.
Llegamos a la Rambleta (3.555 m) y pasamos la valla que regula el paso hasta los últimos metros de la montaña, el llamado sendero Telesforo Bravo. Finalmente estamos llegando al cráter. Lo encuentro tanto pequeño comparado con el del Vesuvio que en el principio me pienso que se trata de un cráter secundario y que detrás habrá uno de más grande, pero cuando llego a su punto más alto (3.718 m) me doy cuenta que esto es todo. Hemos tardado dos horas y media desde el refugio.
Pasamos un rato haciendo fotos y comprobando las emanaciones de vapor sulfuroso que salen de dentro de tierra y bajamos de nuevo a la Rambleta.
Desde aquí cogeremos el teleférico y bajaremos a la estación inferior (2.350 m), desde donde volveremos andando en poco más de media hora hasta el coche.